Yleiset palveluehdot

1. Toimitusehtojen soveltaminen

1.1. Greenelen palveluiden yleisiä toimitusehtoja sovelletaan Greenelen tilattaviin liiketaloudellisin perustein tuotettaviin palveluihin ja niihin rinnastettaviin palvelusuoritteisiin.

1.2. Greenelen palveluiden yleisiä toimitusehtoja sovelletaan, ellei toisin ole tilaajan kanssa kirjallisesti sovittu. Kun tilaajana on kuluttaja, noudatetaan näitä toimitusehtoja, ellei voimassa olevassa kuluttajansuojalainsäädännössä kuluttajan hyväksi sitovasti toisin säädetä.

2. Palvelun sisältö ja ajankohta

2.1. Palvelun sisältönä on palvelu tai siihen rinnastettava muu tuloksen tuottamista koskeva palvelusuorite tai näihin liittyvä lisäpalvelu. Tuloksen tuottamista koskeva palvelu sisältää, ellei muuta ole erikseen kirjallisesti ilmoitettu tai tilaajan kanssa sovittu, tulosten analysoinnin ja tulosselosteen toimittamisen tilaajalle. Palvelu toimitetaan suomen kielellä, ellei muuta ole erikseen tilaajan kanssa kirjallisesti sovittu.

2.2. Greenele tuottaa tilatun palvelun huolellisesti ja ammattitaitoista henkilöstöä käyttäen.

2.3. Greenele tuottaa palvelun lupaamassaan ajassa. Ellei aikaa ole erikseen kirjallisesti ilmoitettu tai sovittu, palvelu tuotetaan ilman aiheetonta viivästystä.

2.4. Greenelellä on oikeus toimitusajan pidennykseen, jos viivästyminen johtuu ylivoimaisesta esteestä, Greenelestä riippumattomasta syystä tai tilaajasta tai tämän vastuupiiriin kuuluvasta syystä. Ylivoimaisena esteenä pidetään tapahtumaa, joka estää tai tekee kohtuuttoman vaikeaksi palvelun tuottamisen oikeassa ajassa (ns. force majeure, kuten sota- tai poikkeustila, tulipalo, lakko, saarto tai muu merkittävä ja epätavallinen osapuolista riippumaton syy).

3. Hinnat ja maksuehdot

3.1. Palvelusuoritteiden yksikköhintoihin sovelletaan tilauksen tekoajankohtana voimassa olevaa hinnastoa.

3.2. Greenelellä on oikeus vaatia, että maksu tilatusta palvelusuoritteesta maksetaan ennakkoon ennen palvelun tuottamisen aloittamista.

3.3. Maksusuorituksen on oltava Greenelen tilillä viimeistään, kun 21 vuorokautta on kulunut laskun päiväyksestä. Maksusuorituksen myöhästyessä lisätään saatavaan voimassaolevan korkolain (633/1982) mukainen viivästyskorko.

3.4. Greenele voi antaa erääntyneen saatavan, jota ei ole asianmukaisesti suoritettu, kolmannen osapuolen perittäväksi. Perintäkulut veloitetaan tilaajalta.

4. Greenelen vastuu palvelusta

4.1. Greenele vastaa siltä tilatun palvelun tuottamisesta Greenelen yleisten toimitusehtojen mukaisesti, ellei toisin ole tilaajan kanssa kirjallisesti sovittu, taikka sitovasta kuluttajansuojalainsääsäädöstä muuta johdu.

4.2. Jos Greenele käyttää palvelun tuottamiseen liittyvässä osatehtävässä alihankkijaa, vastaa Greenele alihankkijan työstä kuin omastaan.

4.3. Greenelellä on oikeus korjata virheellinen palvelusuoritus kohtuullisessa ajassa virheilmoituksen saatuaan. Jos virhettä ei voida korjata, on tilaajalla oikeus hinnanalennukseen. Mikäli virhettä ei saada poistettua ja virhe on olennainen, on tilaajalla oikeus purkaa sopimus, jolloin Greenelen on maksettava tilaajalle palvelusta maksettua veloitushintaa vastaava summa. Tilaajalla on lisäksi oikeus purkaa sopimus, mikäli palvelu viivästyy olennaisesti siitä mitä on sovittu, ilmoitettu, taikka mitä kohtuudella voidaan palvelusuorituksen toteuttamiselta edellyttää.

4.4. Greenele vastaa tilaajalle aiheutuneista välittömistä vahingoista, jotka johtuvat Greenelen tahallisesti tai tuottamuksellisesti tekemistä virheistä tai laiminlyönneistä. Greenele ei vastaa muista mahdollisista vahingoista, kuten välillisistä vahingoista tai epäsuorista vahingoista.

4.5. Jos toisin ei ole kirjallisesti tilaajan kanssa erikseen sovittu, Greenelen korvausvastuu on enintään tilauksen arvonlisäverollinen veloitushinta.

4.6. Greenelen vastuu palvelusta päättyy kahdentoista kuukauden kuluttua siitä, kun tieto tuloksesta on toimitettu tilaajalle tai se on ollut tilaajan vastaanotettavissa.

5. Tilaajan palautusoikeus, virheilmoitus ja korvausvaatimus

5.1. Kuluttajatilaajalla on oikeus palauttaa ostamansa tuote 14 vuorokauden kuluessa sen vastaanottamisesta ilman erillistä syytä. Peruutusoikeuden käyttämisen edellytyksenä on, ettei tuotteessa ole käytön jälkiä. Peruuttaminen edellyttää Greenelelle tehtävää kirjallista ilmoitusta. Peruuttaessaan tilauksen kuluttaja vastaa tuotteen palautuksesta aiheutuvista kuluista.

5.2. Tilaajan on ilmoitettava palvelua koskevasta virheestä Greenelelle kirjallisesti viimeistään kolmen kuukauden kuluttua siitä, kun virhe todettiin. Muussa tapauksessa tilaaja menettää oikeutensa ehdon 4.3 mukaiseen hinnanalennukseen tai palvelun veloitushinnan takaisinmaksuun.

5.3. Mahdolliset korvausvaatimukset Greeneleä kohtaan on esitettävä kuuden kuukauden kuluessa ehdon 4.6 mukaisen vastuuajan päättymisestä. Muussa tapauksessa tilaaja menettää oikeutensa korvausvaatimuksen esittämiseen.

6. Tietosuoja

6.1 Greenele käsittelee tilaajan sille toimittamia palvelun tuottamiseksi tarpeellisia tietoja, näytteitä ja muuta materiaalia huolellisesti ja luottamuksellisesti. Toiminnassa noudatetaan lakia viranomaisten toiminnan julkisuudesta (621/1999) ja henkilötietolakia (523/1999).

6.2 Greenelellä on oikeus käyttää palvelutoiminnassa saatuja tietoja, mukaan lukien henkilötietoja, lakisääteisten viranomaistehtävien hoitamiseen sekä oikeus käyttää kyseisiä tietoja omassa tutkimus- , kehitys- ja selvitystoiminnassaan.

6.3 Greenele ei luovuta ulkopuoliselle tilaajaa tai muuta asianosaista koskevia henkilötietoja ilman tilaajan suostumusta, ellei voimassa olevasta lainsäädännöstä tai Suomea sitovista kansainvälisistä velvoitteista muuta johdu.

7. Erimielisyydet

7.1. Erimielisyydet, joista osapuolet eivät pääse sopuun, jätetään Helsingin käräjäoikeuden ratkaistavaksi. Kuluttajatilaajalla on oikeus saattaa asia kuluttajaneuvonnan käsiteltäväksi sekä kuluttajariitalautakunnan tai Euroopan komission verkkovälitteisen riidanratkaisun ratkaistavaksi.

7.2. Riitakysymysten ratkaisemisessa sovelletaan tilauksen tekohetkellä sen hetkistä Suomessa voimassa ollutta oikeutta.